Amigurumi med mera

Material, tillbehör & inspiration

Amimono Bloggen

9 mars 2013

Amigurumikit för nybörjare.

 

H301-435 liten

Amimono har ett antal japanska kompletta amigurumipaket som speciellt lämpar sig för nybörjare eller för oss som gärna arbetar i litet grövre garn. Välj mellan den rosa kaninen, den svartvita katten eller den ljusbruna nallen. Alla virkas i grövre akrylgarn och blir mellan 20 och 24 cm höga.

Tack vare det grövre garnet ser du snabbare och enklare resultat.

Läs mer och beställ i webbutiken.

 

25 november 2012

Det är inte långt kvar till jul men jag längtar redan till våren. Nu finns litet information om kursen i Japansk Amigurumivirkning på Medborgarskolans hemsida. Klicka på bilden för att läsa.

 

logotyp medborgarskolan

 

10 november 2012

Kanske litet väl nördigt, men varför inte? Ett mönster på hur man virkar en tRNA-molekyl finns på Jessica Polkas blogg. Jag gillar och önskar att jag kunde kommit på det själv!


tRNA jpolka

6 november 2012

Man får inte slarva med fikarasten bara för att man är egenföretagare. Idag fick jag i alla fall med mig Gustav Adolf, inte det sämsta!

Gustav Adolf 2012

3 november 2012

restgarn blogg

Höstrensning i lådorna. Hittade restgarner som förmodligen aldrig kommer att användas. Skänkte dem till "Stick- och virkgruppen" i Oskarströms församlingshem i stället. Där kommer de förvandlas av ett 30-tal par flinka kvinnohänder till kläder, filtar och leksaker som skickas till nyfödda barn och deras mammor i Tanzania via svenska sjuksköterskestudenter. Ett betydligt bättre öde för garnet än att ligga och åldras i lådor oanvänt.

27 oktober 2012

Amimono samarbetar med Medborgarskolan. Det innebär att under våren 2013 kommer Medborgarskolan erbjuda en kurs i japansk amigurumivirkning i Kristianstad och Hässleholm. Vårterminens program håller nu på att tas fram och när det är klart kommer det finnas mer information om kursens innehåll och detaljer. En sak kan vi redan avslöja: det blir en annorlunda kurs där vi använder oss av unikt japanskt material och lär oss använda japanska originalmönster. 

Happy Halloween!

halloween amimono hem 

22 oktober 2012

Så, då är bloggen startad! Tanken är att det ska dyka upp nyheter här med jämna eller ojämna mellanrum. Oftast har det med virkning och stickning att göra, men ibland kanske något helt annat. Ibland vi vill tipsa om någon ny produkt, ibland bara dela med oss av någon bild eller några ord. Förhoppningen är att det ska bli ett "levande" dokument, en inblick i Amimonos värld. Ha en bra dag, önskar Amimono.

Copyright © Amimono 2012